استخدام طراح در اصفهان

‍۷ راز موفقیت در هر نوع اقتصاد

‍۷ راز موفقیت در هر نوع اقتصاد :

 

چگونه رهبر بازار باشیم و رهبر بازار بمانیم ؟

 

۱.نقشه کسب و کار موثر

 

در بازار در حال تغییر امروز تنها مزیت رقابتی واقعی ، نه تنها داشتن یک طرح کسب و کار، بلکه یک نقشه کسب و کار است که می تواند شما را از جایی که هستید به جایی که می خواهید در کوتاه ترین بروید.

 

۲.ثبات و نوآوری استراتژیک

 

به عنوان یک رهبر در یک صنعت، باید برنامه ریزی نوآوری استراتژیک داشته باشید. شما باید به طور مداوم به دنبال راه های جدید و یا بهتر از آنچه در حال حاضر وجود دارد، باشید. مصرف کنندگان با ارائه هر ویژگی یا خدمات جدید بسیار تحت تاثیر قرار گرفته و آنها تکامل مستمر و بهبود روز افزون را انتظار خواهند داشت که در جای دیگری پیدا نخواهند نمود.

 

۳.بازاریابی در کلاس جهانی

 

آیا تا به حال دیده اید که یک کسب و کار (در شرایط اقتصاد رقابتی) که فاقد کیفیت در محصولات و یا خدمات است و در عین حال توانسته باشد بازار را تسخیر کرده و بر آن تسلط پیدا نماید؟ علت آن است که کسب و کار می داند که مشتریانش چه میخواهند و چه چیزی نیازدارند ، و چگونه داستان های پیرامون کسب و کار، مشتریان را به خرید وامیدارد.

 

۴.تسلط فروش

 

بازاریابی باعث می شود که مردم بخواهند با شما معامله نمایند، اما فروش آن چیزی است که شما را برای پرداخت آماده مینماید. شما باید کانال های چندگانه ای برای تسخیر، تبدیل و نزدیک نمودن مشتری به عمل فروش ایجاد کنید.

 

۵.تجزیه و تحلیل مالی و حقوقی

 

آیا می دانید که در شرکتتان، پول ها کجا خرج میشوند؟ این آسان است باید برای هر چیزی معیار اندازه گیری داشته باشیم تا بتوانیم پیش بینی نماییم. یعنی بدانیم کجا هستیم و به کجا میرویم. همچنین نقاط کور کسب و کار را دیده و آنها را در نظر گرفته و برای هر قسمت برنامه ای داشته باشید.

 

۶.بهینه سازی

 

گاهی اوقات، بزرگترین فرصت رشد از ارائه طرح های جدید بدست نمی آیند،بلکه با اثربخش نمودن فرایندهای موجود در سازمان قادر به رشد میباشیم. بهبود کوچک در نقاط کلیدی سازمان؛ باعث ایجاد رشد هندسی در ابعاد تجاری سازمان خواهد شد.

 

۷.درک مشتریان

 

درک و پیش بینی مداوم از عمیق ترین نیازهای مشتریان خود داشته باشید. بالار فتن ارزش دریافتی مشتری از شما به افزایش تعداد مشتریان و تسلط بیشتر بر بازار خواهد انجامید.

 

 

 

 

اهداف عمده برای موفقیت یک آژانس تبلیغاتی

 

از مهم‌ترین برنامه‌هایی که آژانس‌های تبلیغاتی باید به آن  بپردازند، تعیین اهداف مورد نظر است؛ به گونه‌ای که خط‌مشی کلی آژانس مذکور مطابق با اهداف فوق حرکت کرده و رسیدن به این اهداف، سرلوحه دستورالعمل‌های اجرایی آن قرار بگیرد. به همین منظور در ادامه چند هدف اساسی را که برای تمام آژانس‌های تبلیغاتی صدق می‌کند، ذکر خواهیم کرد. در نظر گرفتن اهدافی که در ادامه بیان می‌شوند، در موفقیت یک آژانس تبلیغاتی بسیار مؤثر بوده و نتایج مثبتی را در پی خواهد داشت.

 

رضایت مشتری

 

یک آژانس موفق در درجه اول باید به موفقیت مشتری خود فکر کند، زیرا در صورت برنده‌شدن مشتری است که این آژانس نیز جایگاه خود را در میان شرکت‌ها و برندهای دیگر تثبیت خواهد کرد و به عنوان یک آژانس موفق شناخته خواهد شد. لذا می‌توان گفت در نظر گرفتن اهداف مشتریان، در درجه اول، مهم‌ترین قدم در موفقیت یک آژانس بازاریابی محسوب می‌شود.

 

ارائه تصویر مثبت

 

روند فعالیت‌های یک آژانس تبلیغاتی باید به گونه‌ای باشد که در ذهن تمام مشتریان خود، تصویری مثبت از خود باقی بگذارد، در واقع چنین فرهنگی باید در بین تمام کارمندان این آژانس از پایین‌ترین درجه گرفته تا بالاترین آنها، درونی شده باشد و چنین تفکری به عنوان یکی از اهداف اساسی آنها درآمده باشد. هر چقدر یک آژانس و تیم کاری آن در ارائه چنین تصویری موفق باشد، قطعا آینده کاری بهتری را در پیش روی خود خواهند داشت، چراکه ترسیم یک تصویر مثبت از این آژانس، باعث جذب بیشتر مشتری شده و طرفداران این آژانس به مرور زمان بیشتر خواهند شد.

 

احساس مسئولیت

 

سازمان یک آژانس تبلیغاتی باید به‌گونه‌ای طراحی شده باشد که تک‌تک اعضای آن نسبت به محتوایی که ارائه می‌کنند، حس مسئولیت داشته و در قبال آنها پاسخگو باشند، به این معنا که احساس مسئولیت اجتماعی نیز باید در بین تمام  کارکنان یک آژانس تبلیغاتی درونی شده باشد و این امر به عنوان بخشی از تربیت کاری آنها تبدیل شده باشد.

 

پیشرفت مداوم

 

صنعت تبلیغات یک صنعت پویا به شمار می‌رود که نمی‌تواند برای همیشه یک خط‌مشی را دنبال کند، بنابراین یکی از اهداف مهمی که هر آژانس تبلیغاتی باید در رأس برنامه‌های خود به آن توجه کند، به‌روز‌بودن و پیشرفت دائم است؛ به این معنا که باید به طور مداوم تغییرات مشتریان خود را در نظر داشته باشد و با توجه به نیازهای آنها و همچنین خصوصیات و علایق مصرف‌کنندگان، فعالیت‌های بازاریابی خود را پی‌ریزی کند. هر چقدر یک آژانس بتواند ن

سبت به تغییرات پیرامون خود حساس‌تر باشد، پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌تری را نیز به دست خواهد آورد.

 

توسعه

 

هر آژانس تبلیغاتی باید به فکر توسعه و پیشرفت بیشتر گروه بازاریابی خود باشد و گسترش بازار خود را به صورت یکی از اهداف اساسی خود قلمداد کند. این توسعه نیز می‌تواند هم در مفهوم جغرافیایی و هم در مفهوم محتوایی صورت بگیرد، به این معنا که آژانس مذکور سعی در یافتن مشتریان بیشتر در مناطق جغرافیایی جدیدتری داشته باشد، ضمن اینکه توسعه  محتوای فعالیت‌های این آژانس نیز باید در دستور کار آن قرار بگیرد تا بتواند در فضای رقابتی که با دیگر آژانس‌ها در آن قرار دارد، به روند پیشرفت خود ادامه دهد.

 

نویسنده : بهرام سهیلی

 

‍‍

 

 

درس های کارآفرینی از جک ما:

 

درس اول:

ایده ها و رویاهای خود را پرورش دهید. حتی اگر الان، سرمایه گذاری جهت عملی کردن آنان در دسترس نباشد.

 

درس دوم:

تسلیم شرایط محیطی و مکانی نشوید. جهان دیجیتال، محصور شدنی نیست.

 

درس سوم:

افراد و دوستان خوبی براي خود پیدا کنید و به مشتریانتان عشق بورزید. تلاش کنید زیاد یاد بگیرید.

 

درس چهارم:

من در سال ۲۰۰۰ گفتم اگر ۹ خرگوش در جهان وجود داشته باشد، اگر بخواهید یکی از آنان را شکار کنید، کافی است به یکی از آنان خوب فکر کنید و بر روی گرفتن آن تمرکز کنید! تاکتیک خود را تغییر دهید، خرگوش را تغییر ندهید!

 

درس پنجم:

فرصت های زیادی پیش روی ما است. تمام را نمی توان به دست آورد. اگر یک فرصت خوب را به دست آورید کافی است. مسیر پیشرفت را مرحله به مرحلی طی  کنید.

 

درس ششم:

یکی از دلایل عمده ای که  سبب می شود افراد فعال در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، در ایجاد یک محیط کارآفرینی و بسترسازی یک کسب و کار اینترنتی، با شکست یا موفقیت های بسیار ضعیف روبرو شوند، آن است که آنان فناوری اطلاعات را خوب می شناسند ولی طرز ارائه آن در محیط کسب و کار را نمی دانند و مشتریان از کسب و کار آنان استقبال نمی کنند.

الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم.