استخدام طراح در اصفهان

#برجام خود را خلق كنيد.

#برجام خود را خلق كنيد.

 

برجام= برنامه جامع استراتژیک من

 

موفقیت شما در زندگی تا حد بسیار زیادی بستگی به استفاده "شما" از توانایی هایی همچون فکر کردن، برنامه ریزی، تصمیم گیری، قدرت حل مساله، تلاش و ... است.

یکی از کارهایی که به نظر می رسد در شروع سال جدید ضروری باشد، استفاده از فرصت پیش آمده در تعطیلات نوروزی برای بررسی و بازنگری سالی ست که پشت سر نهاده ایم و اندیشیدن و تهیه برنامه ایی جدید ویا بازنویسی برنامه های قبلی برای سال جدید است.

در این مطلب به نحوه خلق #برجام (برنامه جامع استراتژیک من)  در هفت مرحله خواهیم پرداخت.

 

☑️ مرحله ۱

زمانی را برای اين كار اختصاص دهيد.

 

برای اين كار نياز داريد كه از وظائف و مسئوليت های روزانه خود فاصله گرفته و به تامل و تعمق در اين خصوص بپردازيد.

(همانطور که گفتیم ایام عید نوروز می تواند زمان مناسبی برای این کار باشد)

 

☑️ مرحله ۲

ارزشهای كليدی خود را تعيين كنيد.

 

چه ارزشهای مهمی در زندگی شما وجود دارند كه برايتان حياتی هستند؟

عموما تعيين اين مورد كار چندان سختی نخواهد بود ( ارزش هایی مثل: خانواده، سلامتی، شاد زيستن و ...) ولی نياز هست كه برای خلق #برجام  با در نظر گرفتن شخصيت، ويژگی ها، خواسته ها و شرايط خودتون عميقتر فكر كنيد.

با دقت به اين فكر كنيد كه چه چيزهای ديگری هستند كه شما واقعا و عميقا به آنها پايبند هستيد و برايتان ارزشمند هستند.

 

☑️ مرحله ۳

بيانيه ماموریت خود را بنويسيد.

 

اين يک بيانيه مكتوب خلاصه و كوتاه است، در يک يا دو جمله، و بر اساس ارزشهایی كه به آنها پايبند هستيد و شرافت و وجود شما در گرو آنهاست.

تعريف دوباره اينكه «شما چه كسی هستيد» ، مدنظر نيست.

در عوض، اين بيانيه بعنوان يادآور اهداف غايی شما ، كمك خواهد كرد.

بيانيه ماموريت تان، سنگ محک و معياری با ارزش خواهد بود  كه شما می توانيد از آن برای اخذ تصميمات زندگی و هدايت رفتار و كردارتان، ياری بگيريد.

 

☑️ مرحله ۴

یک تحليل SWOT  بر روی خود انجام دهيد.

 

نقاط قوت (S)، نقاط ضعف (W)، فرصتهای پيش رو (O)، تهديدات (T) پيش روی شما كدامند؟

از كسی که می تواند صادقانه و با حسن نيت، نقاط ضعف و قوت تان را به شما بگويد، کمک بگیرید.

پيش بينی های اقتصادی (چه خوب و چه بد) مربوط و تاثيرگذار (مستقيم) بر كار و زندگی شما كدامند؟

 

☑️ مرحله ۵

اهداف خود را تعيين كنيد.

 

اهداف خود را با مركزيت ارزشهای كليدی ( كه قبلا مشخص كرده ايد) تعيين كنيد.

بعنوان مثال اگر «رشد در زندگی حرفه ای و كاری» يا «دستيابی به موقعيت های بالای سازمانی» را بعنوان ارزش كليدی در نظر گرفته ايد، ليست اهداف شما می تواند شامل يک "هدف كاری" باشد.

در زير هر هدف معين، مراحل عملی مشخص و زمانبندی آنها را مشخص كنيد.

اهداف بايد SMART باشند.

(در خصوص هدفگذاری با استفاده از #مدل_SMART قبلا توضیح داده شده)

مراحل عملی نيز بايستی دقيق و دارای محدوده زمانی مشخص باشند.

 

(البته توصیه می کنم تعداد اهداف و کنش هایی که برای دسترسی به هر یک از این اهداف تعیین می کنید را محدود در نظر بگیرید تا بتوانید رویکرد واقع گرایانه ای را اتخاذ کنید-

حدود ۳ الی ۵ هدف مهم در سال )

 

☑️ مرحله ۶

عواملی که شما را به وفاداری و پاسخگویی نسبت به دستیابی به اهدافتان ترغیب و پشتیبانی می کنند را تعیین کنید.

 

برای مداومت در مسیر دستیابی به اهدافتان از این عوامل کمک بگیرید (مخصوصا در شرایط سخت و ناامید کننده)

می توانید از همسر یا دوست صمیمی تان نیز برای پیگیری حصول اهدافتان کمک بگیرید.

 

☑️ مرحله ۷

میزان نزدیکی به اهدافتان را بصورت ماهیانه یا دوهفته یکبار کنترل و درصورت لازم اصلاحات موردنیاز را انجام دهید.

 

الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم.