استخدام کارشناس فروش

آمار

1263100
امروزامروز334
دیروزدیروز572
این هفتهاین هفته5052
این ماهاین ماه13127
تا کنونتا کنون1263100
آی پی شما54.225.26.44

رضایت مشتری

Image result for ‫رضایت مشتری‬‎

چرا بايد مشتريان خود را راضى كنيد؟

برای نشان دادن اهمیت مشتری و ضرورت حفظ او، توجه به نکات زیر ضروری به نظر می رسد :

 

۱ - هزینه جذب یک مشتری جدید، بین پنج تا ۱۱ برابر نگهداری یک مشتری قدیم است.

 

۲ - برای افزایش دو درصدی مشتری، باید ۱۰% هزینه کرد.

 

۳ - ضرر و زیان از دست دادن یک مشتری، در حکم فرار ۱۰۰ مشتری دیگر است.

 

۴ -  رضایت مشتری، پیش شرط تمام موفقیت های بعدی شرکت هاست.

 

۵ -  رضایت مشتری، مهمترین اولویت مدیریتی در مقابل اهداف دیگری چون سودآوری، سهم بیشتر بازار، توسعه محصول و... می باشد.

 

۶ - ارزشمندترین دارایی هر سازمان، اعتماد و اطمینان مشتریان است.

 

۷ - انتخاب مشتری دایمی و وفادار، تنها شرط بقای دایمی و استمرار فعالیت های کارآمد هر شرکتی است.

۸ - مدیران ارشد باید شخصا الگوی پایبندی در قبال رضایت مشتری باشند.

 

۹ - برای جلب اعتماد مشتریان، کمتر از توان خود قول بدهید و بیشتر از قولی که داده اید، عمل کنید.

 

۱۰ - معادل ۹۸ درصد مشتریان ناراضی، بدون شکایت به سمت رقبا می روند.

 

۱۱ -  احتمال این که مشتریان کاملاً راضی (شاد) مجدداً از شرکت شما خرید کنند، شش برابر مشتریان فقط راضی است.

 

۱۲ - گوش دادن به شکایت مشتری ۹۰ درصد کار است و حل کردن آن هفت درصد و پیگیری برای اطلاع از راضی شدن مشتری هم سه درصد دیگر است.

الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم.