آمار

1149087
امروزامروز557
دیروزدیروز852
این هفتهاین هفته3021
این ماهاین ماه16112
تا کنونتا کنون1149087
آی پی شما54.162.224.176

بیلبورد های خلاقانه

بیلبورد های خلاقانه

بیلبورد ها و تبلیغات محیطی خلاقانه

بیلبورد های شرکت BIC

 

این بیلبورد که برای برند معروف BIC طراحی شده است، بسیار خوب نشان می دهد چقدر رویکرد به تبلیغات خلاقانه و مدرن باعث قدرت یک برند می شود. یک بیلبور بسیار ساده، یک تیغ ریش تراش و چمن هایی که به مانند یک ریش تراشیده شده

 

بیلبورد ها و تبلیغات محیطی خلاقانهبیلبورد های شرکت koleston

 

بیلبورد های این برند که در سال 2007 میلادی طراحی و به نمایش گذاشته شده اند را در تصویر بالا مشاهده می کنیم. در این بیلبورد ها برند Koleston قصد دارد تا رنگ مو های طبیعی خود را معرفی کند. در این بیلبورد، بخش مربوط به مو بریده شده، و مخاطب پشت بیلبورد را مشاهده می کند. طبیعت پشت بیلبورد، به جای رنگ موی کاراکتر بیلبورد نمایش داده شده است. رنگ موی طبیعی به رنگ خود طبیعت در این بیلبورد ها به خوبی به نمایش در امده است. این اثر در سال 2007 میلادی و توسط آژانس تبلیغاتی Leo Burnett طراحی و اجرا شده است.

 

بیلبورد ها و تبلیغات محیطی خلاقانهتبلیغات محیطی شرکت Frontline

 

این تبلیغ در سال 2009 در کشور اندونزی و توسط آژانس تبلیغاتی Saatchi & Saatchi طراحی و اجرا شده است. تصویری که مشاهده می کنید نمای از بالا در یکی از پاساژ ها جاکارتا در کشور اندونزی می باشد و تصویر سگ بر روی کف این پاساژ نصب شده است. برند Frontline تولید کننده دارو ها و لوازم بهداشتی برای حیوانات خانگی می باشد و در این سری از تبلیغ خود توانست مخاطبین بسیار زیادی را جذب کند. افرادی که در همکف پاساژ راه می روند از دید افرادی که در طبقات بالای پاساژ هستند، نقش حشراتی که بر اطراف بدن سگ در گردش هستند و او را کلافه می کنند را بازی می کنند. در این کار، حرکت های انسانی، به بخشی از کار تبلیغاتی بدل شده و نقش بسیار پر رنگی در آن بازی می کند. در پایین عکس، می توانید مخاطبینی را مشاهده می کنید که جذب این کار تبلیغی شده اند و خنده و نگاه های خیره شان، نشان می دهد چقدر این تبلیغات توانسته است در جذی مخاطب موفق باشد.

 

بیلبورد ها و تبلیغات محیطی خلاقانهبیلبورد تبلیغاتی Formula

 

این بیلبورد تبلیغاتی در سال 2016 توسط آژانس تبلیغاتی Ogilvy & Mather  طراحی و اجرا شده است. این بیلبورد در شهر جاکارتا  در کشور اندونزی به نمایش در آمد. بخش از بیلبورد خالی شده و سازه های خود بیلبورد، به جزئی از طرح بدل شده اند. در این تبلیغ، قصد ایده پرداز، نمایش قدرتی است که خمیر دندان های شرکت  Formula به دندان می دهند می باشد.

 

بیلبورد ها و تبلیغات محیطی خلاقانهبیلبورد تبلیغاتی موستانگ برند فورد

 

در این بیلبورد تبلیغاتی که در سال 2009 طراحی و اجرا شده است، در اطراف چرخ عقب ماشین بخاری متصاعد می شود که نمایش سرعتی است که این ماشین ها دارند.

این بیلبورد توسط آژانس تبلیغاتی Team Detroit طراحی و در دیتروید آمریکا به نمایش در آمد.

 

بیلبورد ها و تبلیغات محیطی خلاقانهبیلبورد شرکت DHL

 

شرکت پستی DHL به عنوان یکی از قدرت های اول در خدمات پستی جهانی شناخته شده است. این بیلبورد در ابعاد 5 متر در 7 متر و در جلوی ورودی اصلی فرودگاه Schiphol به نمایش در آمد. در این بیلبورد، یک گوی قرمز رنگ محرک وجود دارد که از نقطه A گوشه سمت راست بالای به سمت نقطه B در گوشه سمت چپ پایین به حرکت در می آید. این گوی در هزار تو (Maze) قرار دارد و کوتاهترین مسیر را از نقطه A تا نقطه B طی می کند، که خود یاد آور قدرت و سرعت پست DHL می باشد.

 

بیلبورد ها و تبلیغات محیطی خلاق

بیلبوردی که در بالا مشاهده می کنید مربوط به شبکه بی بی سی می باشد. مهمترین دلیل موفقیت این بیلبورد بازی با شعار آن می باشد. هر دو سمت داستان را ببینید. تصویر نیز در دو بخش طراحی شده، از سویی نیروهای امنیتی که دارند فرد یا چیزی را به عقب می رانند و در سوی دیگر بیلبورد، زنی که مقابل آنها ایستاده است. اگر هر کدام از این جهات را به تنهایی مشاهده کنیم، مخاطب در ذهن خود با یک داستان و یک زاویه دید با خبر روبرو می شود. اما این شیوه که بیلبورد دو سو دارد و در هر سو بخشی از داستان نمایش داده شده است، خلاقیت طراح این بیلبورد را نشان می دهد. شعاری که بی بی سی توانسته است به خوبی در این بیلبورد به نمایش بگذارد. هر چند یک طرفه بودن این شبکه بر کسی پوشیده نیست، اما به این شیوه قصد دارد تا مخاطبین را راضی کند که هر دو سوی داستان را به اطلاع مخاطب می رساند (حال چه کسی به این سادگی باور می کند؟)

بیلبورد ها و تبلیغات محیطی خلاق

بیلبورد بعدی که در تصویر بالا مشاهده می کنید، مربوط به برند مک دونالد می باشد. در ابتدا ممکن است به نظر برسد با یک بیلبورد بسیار معمولی روبرو هستید. اما اگر کمی در تصویر دقت کنید، قطعه ای را در بالا مشاهده می کنید که سایه ای مانند لوگوی مک دونالد خلق می کند. سایه در ساعات مختلف روز بر بخش های مختلف بیلبورد می افتد. اما این اتفاق چرا مهم است؟ این بیلبوررد یک ساعت آفتابی است. سایه در هر ساعت مشخص بر روی یکی از مواد غذایی می افتد. آن ساعت هم در زیر ماده غذایی نوشته شده است. طراح بسیار خلاق این بیلبورد، ساعتی آفتابی ساخته که نشان می دهد در آن ساعت مک دونالد چه ماده غذایی برای مشتریانش خواهد داشت. به او نشان می دهد اکنون ساعت خوردن قهوه است، ساعت خوردن یک ساندویچ فرا رسیده و یا به عنوان میان وعده کیک دارچین آماده است. این بیلبورد نشان می دهد، خلاقیت و ایده پردازی، نیازمند هزینه های زیاد و استفاده از تکنولوژی های خاص نیست، بلکه هوشمندی و خلاقیت می تواند با استفاده از وسایل ابتدایی (ساعت آفتابی که صدها و شاید هزاران سال است بشر با آن آشنا شده) هم رخ دهد.

بیلبورد ها و تبلیغات محیطی خلاق

برند NIKE را حتما همه شما می شناسید؛ یک برند موفق در بخش پوشاک و وسایل ورزشی. در بیلبوردی بالا، که برای این برند طراحی و اجرا شده است، با یک بیلبورد ترنس پرنت (شفاف) روبرو هستیم. بیلبوردی که در چند سال گذشته طرفداران بسیار زیادی را جذب خود کرده است. این بیلبورد انگار به فرد می گوید در ادامه مسیر خود بدود (چه بهتر که این کار را نکند و به خودش آسیب نرساند). تبلیغ مربوط به بخش محصولات مربوط به دو برند NIKE است.

بیلبورد ها و تبلیغات محیطی خلاق

در بخش آخر این مجموعه به سراغ تبلیغات محیطی برند LEGO می رویم. حتما این برند و اسباب بازی معروفش را به خوبی می شناسید. در این بیلبورد، با یک لگوی واقعی روبرو هستیم. اگر مقابل بیلبورد قرار بگیرید، خیابان، پل و پیاده رو را از پشت بیلبورد می توانید ببینید، اما خیابان، پل و پیاده رویی که با لگو شاخته شده است. این نمونه نشان می دهد یک برند چگونه می تواند از محصولات خود در بیلبورد ها و تبلیغات محیطی بهره ببرد و مخاطب بسیار زیادی جذب کند.

 

یک بیلبورد قدرت تبلیغاتی زیادی دارد، اما اگر با خلاقیت و ایده پردازی اجرا شود. در غیر اینصورت هدر دادن فرصتی است که هزینه های زیادی هم برای آن شده است.

الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم.