آمار

1149107
امروزامروز577
دیروزدیروز852
این هفتهاین هفته3041
این ماهاین ماه16132
تا کنونتا کنون1149107
آی پی شما54.162.224.176


تبلیغات محیطی بر بدنه اتوبوس

 

Image result for ‫تبلیغات اتوبوس‬‎

همیشه وقتی حرف از تبلیغات محیطی می‌آید ذهن هر کسی به سمت بیلبوردهای بزرگ یا تعداد بالای تراکت‌های تبلیغاتی سوق پیدا می‌کند. اما اگر نگاهی خلاقانه‌تر داشته‌باشید در استراتژی تبلیغاتی خود از عناصر دیگری هم می‌توان استفاده کرد و از محیط اطراف استفاده بهتری برای اجرای تبلیغات انجام داد. یکی از پتانسیل‌های بسیار مهم در تبلیغات محیطی اتوبوس‌ها هستند که به دلیل حرکت در سطح شهر و داشتن قطعات متحرک برای ایجاد تبلیغات خلاق می‌توانند بسیار منعطف و تاثیرگذار باشند.  اگر شما در بیلبورد‌ها فقط با یک صفحه دو بعدی ثابت سر کار دارید اما در اتوبوس‌ها با یک جسم چند وجهی سراغ دارید که مجموع وجه‌ها دست شما را برای اجرای طرح بیشتر باز می‌گذارد.

اتوبوس ها به خاطر ویژگی ذاتی خود یعنی قرار گیری در معرض میلیون ها چشم جایگاه مناسبی است برای تبلیغات محیطی و یا میتوان آنهارا به نوعی بیلبوردهای متحرک نامید. در این شیوه به دلیل اینکه اتوبوس مدام در سطح شهر در حال تردد است ، محدوده وسیعی از شهر و میلیونها بیننده را تحت پوشش تبلیغات محیطی قرار میدهد و طیف وسیعی از مخاطبین از شمال شهر تا جنوب شهر و از شرق تا غرب را در بر میگیرد، این نوع تبلیغات به دلیل هزینه پایین نسبت به سایر تبلیغات و تاثیرگذاری بالا، همچنین به دلیل نزدیکی زیاد تبلیغات به مخاطب از لحاظ ارتفاع اتوبوس این نوع تبلیغات را از جمله محبوبترینها در میان صاحبان برندها و محصولات قرار داده است.

Image result for ‫تبلیغات اتوبوس‬‎

مزایای تبلیغات اتوبوسی

استفاده از این گونه ی تبلیغات محیطی  یا همان بیلبوردهای سیار نه تنها یک روش ابداعی و نو برای جلب توجه است، بلکه می تواند تاثیر ماندگار و طولانی در ذهن بیننده بر جا بگذارد.Related image

  • به دلیل اینکه مخاطب این گونه تبلیغات خانواده ها هستند بسیاری از کارخانه های که مواد مصرفی را تولید میکنند مانند ماکارانی،شیشه پاک کن،مایع ظرف شویی و… استفاده از تبلیغات بر روی بدنه اتوبوس ها بهترین گزینه برای تبلیغات این نوع از محصولات می باشد و بیشترین درصد فروش را دارند.
  • نکته حایز اهمیت در مورد این نوع تبلیغ، همه پسند بودن آنهاست و فضای شهر را رنگین تر میکند و در واقع فضایی را اشغال نمیکند.
  • این رسانه متحرک بوده و گردش آگهـــی در مسیر های مختلف داخـــل شهر را ممکن می سازد که فرصت و زمان کافی را در طول مسیر دارد.
  • این نوع تبلیغات به دلیل هزینه پایین نسبت به سایر تبلیغات و همچنین به دلیل نزدیکی زیاد تبلیغات به مخاطب از لحاظ ارتفاع اتوبوس این نوع تبلیغات را از جمله محبوبترینها در میان صاحبان برندها و محصولات قرار داده است.
  • با توجه به شکل خاصی که اتوبوس ها دارند و قابلیت متحرک بودن و سایر ویژگی های اتوبوس ها، میتوان ایده های خلاقانه بسیاری برروی اتوبوس ها اجرا نمود.
  • تبلیغات بر روی بدنه اتوبوس علاوه بر اینکه بر مخاطبین بیرون جلب توجه میکنند میتواند فرصت تبلیغ در داخل اتوبوس بر روی دستگیره را هم داشته باشد. طراحی های هر دستگیره می تواند بطور منحصر به فرد نسبت به یک دیگر صورت پذیرد و بر روی هر دستگیره میتواند تبلیغات به صورت دوطرفه و نوع تبیلغ متفاوت باشد.

معایب تبلیغات اتوبوسی

استفاده از تبلیغات بر روی بدنه اتوبوس علاوه براینکه مزایای زیادی دارد دارای معایبی نیز می باشد که به اختصار توضیح داده شده است.Related image

  • به دلیل تردد در مسیرهای پررفت و آمد و شلوغ آگهی های تبلیغاتی که برروی اتوبوس ها است احتمال کثیف شدن و یا دود گرفتن تبلیغات وجود دارد.
  • این گونه تبلیغات محیطی برای کالاهای مصرفی مناسب ترند و در این نوع تبلیغات  فروش محصولات بالا میرود. اما برای سایر محصولات و یا خدمات بازدهی چندانی ندارد.
  • به دلیل هزینه پایین این گونه تبلیغات برای برندهای معروف استفاده نمیشود زیرا اگر این تبلیغات محیطی نامرتب و کثیف شوند میتواند باعث افت فروش شود.
  • به دلیل وجود برآمدگی ها و فرورفتگی های روی بدنه اتوبوس همچنین وجود زه ها و شبکه های دور اتوبوس این کار نیاز به دقت و حرفه خاصی دارد و اگر این تبحر وجود نداشته باشد درنتیجه کار را به خوبی نتوانستیم ارائه دهیم و درصد فروش به شکل چشم گیری کاهش می یابد.
  • این روش برای برندسازی (مخصوصا برندهای لوکس) نه تنها کاربردی ندارد بلکه نتیجه معکوس دارد.

الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم.