استخدام کارشناس فروش

آمار

1261487
امروزامروز123
دیروزدیروز947
این هفتهاین هفته3439
این ماهاین ماه11514
تا کنونتا کنون1261487
آی پی شما54.224.118.247


تبلیغات موفق در فضای باز

 

تبليغات موفق در فضاي باز به دو عامل بستگي دارد يكي راه كار بازاريابي و ديگر نحوه اجرا و ارائه اي موثر از خلاقيت و تحقيقات در اين زمينه. اين تدابير بايد قبل از فرستادن پيام تبليغاتي در فضاي باز مورد بررسي قرار گيرد. مهمترين تدابير براي اين مساله از اين قرار مي باشند:

1- اهداف از پيش تعيين شده ی مشخص داشته باشيد – تبليغات فضاي باز براي معرفي كردن محصولي جديد و آگاه كردن مشتريان از نام يك محصول مي باشد. با در نظر گرفتن اين تعريف، فضاي باز براي تبليغات به عنوان تنها و اولين وسيله تبليغاتي مورد استفاده قرار نمي گيرد! تبليغات فضاي باز بايد همراه با ديگر انواع تبليغات ارائه گردد تا نتيجه مثبت و مطمئني به دست آورد. آن گاه مي توان گفت كه اين نوع تبليغ مهر تاييدي بر ديگر انواع تبليغات مي گذارد.

2- هدف بازار (محل خريد و فروش) را مشخص كنيد – غالبا رسانه تبليغاتي محيطي بخش وسيعي از بازار را پوشش مي دهد. به هر حال فضاي باز موقعيت مناسبي براي اهداف جغرافيايي بازار نيز عرضه مي كند. اغلب محصولات منطقه مشخصي براي عرضه و فروش خود دارند. هدف قرار دادن يك منطقه مشخص با استفاده از فضاي اطرافش، اغلب بهترين راه است تا استفاده از تلويزيون با ديگر وسايل تبليغاتي.

3- درجات اهداف را مشخص كنيد – يك نقشه فضاي باز نيازمند مشخص كردن اهداف و موضوعات خويش است و براي رسيدن به آن بايد درجاتي تعيين كند. مثلا با تبليغات فضاي بازخواهان آگاهي دادن به مردم هستيم؟ در خاتمه، چه نوع و روش از تحقيقات بايد مورد استفاده قرار گيرد تا اهداف شما را قاطعانه منعكس كند و نشان دهد كه كمك فضاي بيرون تا چه اندازه بوده است.

4- بررسي بعد از نصب – بعد از نصب پوسترها، بررسي دقيق از محل نصب آن ها بايد صورت گيرد. اين بررسي روشن مي سازد كه ايا اماكن استفاده شده براي نصب تبليغات محيطي درست انتخاب وقابل رويت هستند.

تمام اين موارد بر تبليغاتي موفق تاكيد دارند. در بعضي مواقع تبليغات در فضاي باز حتي پيچيده تر از بقيه رسانه ها مي باشد. براي بهتر عمل كردن ديگر رسانه ها بايد از هماهنگ بودن كاراكتر و سوژه هاي تبليغاتي در فضاي باز با ديگر رسانه ها اطمينان حاصل كنيم. با در نظر گرفتن مخارج تبليغات بايد تفاوت بين تبليغات در فضاي باز و ديگر رسانه هاي تبليغاتي را مشخص كنيم. بدين شكل در مقام سفارش دهنده و سفارش گيرنده برآنچه كه مي خواهيم و اجرا مي كنيم، اشراف كامل داشته باشيم.روش‌های تبلیغاتی محیطی، تاکتیک‌ها و نکات | آزانس تبلیغاتی آیینه تهران

 

 

نکاتی برای کمپین های موفق تبلیغاتی در فضای باز:

برای اطمینان از اینکه شما بهترین نتیجه را می‌گیرید، باید با برنامه‌ریزی دقیق و با دقت به استراتژی در فضای باز وارد شوید. ما در جهانی زندگی می کنیم که توسط تلفن هوشمند و دیگر دستگاه های قابل حمل تحت کنترل است. توجه مصرف کننده به طور متوسط به یک صفحه کوچک است که در مقابل آنها قرار می‌گیرد، نه تابلوهای تبلیغاتی و بسته های حمل و نقل. بنابراین، برای این که توجهی را به خود جلب کنید، این توصیه‌ها را دنبال کنید:

۱- تاکتیک های فضای باز خود را به اشتراک بگذارید:

ایده هایی که در فضای باز می خواهید انجام دهید، قابل توجه است؟ آیا آنها مبتکرانه هستند؟ آیا آنها دارای قطعات  ۳Dیا تعامل بین انسانی هستند؟ آیا آنها پرمحتوا یا تکان دهنده هستند؟ شما می خواهید به فضای بازی دست پیدا کنید و باعث جنبش شوید؛ کافی است که مردم آن را فیلمبرداری کنند و آن را در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارند. اگر کیفیت آن در این حد نباشد، وقت و پول شما اتلاف خواهد شد.

۲- در سایتهای دارای ترافیک بالا پول صرف کنید:

ممکن است وسوسه شوید که واحدهای ارزانتر ولی با تعداد بیشتر بهتر باشند؛ این هدر دادن پول است. کلید موفقیت این است که در کمپین فضای باز تا جایی که امکان دارد چشمگیر‌تر باشید. در دیجیتال مارکتینگ خیلی بهتر است که یک سایت با بازدید ۱۰۰٫۰۰۰ نفر انتخاب کنید تا پنج سایت با ۸۰٫۰۰۰ نفر بازدید.

۳- به چشم رقابت نگاه کنید:

شاید بهترین مثال برای بیان این نکته بیلبورد Audi بود. آن‌ها به سادگی گفت: “حرکت شما BMW.”
یک هفته بعد، BMW یک بیلبورد بالای آن قرار داد و گفت: “شکست دادن.”
شما نمیخواهید به خودتان اجازه بدهید تا مورد تمسخر قرار بگیرید یا ناشنوا به نظر برسید. بنابراین، در این زمینه مطالعه کنید و مشاور‌هایی را انتخاب کنید که مشکلی ایجاد نکنند.

۴- کمتر بیشتر است:

اگر شما خوش شانس باشید برای یک یا دو ثانیه به تبلیغات در فضای بازتان نگاه می شود. شما نمی خواهید آگهی را با پیام و گزارش تماس به اشباع رسانید. آن را ساده نگه دارید، و اجازه دهید چند کلمه همراه با تصویری خیره کننده جلب توجه کنند. در فضای باز به عنوان یک شروع کننده مکالمه فکر کنید. نه برای اطلاع دادن، بلکه صرفا برای فریب دادن.

الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم.