نگاهی به خلاقیت در تبلیغات

Image result for ‫خلاقیت در تبلیغات‬‎

 

تبلیغات به روشها و راههای گوناگون امکانپذیر است ، حال مهم آن است که تبلیغ به گو نه ای خلاق صورت گیرد تا علاوه بر جذب مخاطب و افزایش میل خرید در او ،بتواند در بازهء زمانی طولانی در ذهن مخاطب بماند .بنابراین تبلیغی اثر بخش خواهد بود که از تکنیکهای خلاقانهء بیشتری برای ارائه استفاده شود .

 

خصوصیات تبلیغات خلاق

تبلیغاتی خلاقانه هستند که دارای خصوصیات زیر باشند:

-تبلیغی که بتواند به سادگی قشرهای متنوعی را جذب کند
-در تبلیغ از جذابیت های مختلف کلامی ، شنیداری ، بصری و هنری استفاده شود
-استفاده از ایده هایی که کمتر به ذهن کسی برسد
-هیجان انگیز باشد

ضرورت استفاده از خلاقیت در تبلیغاتImage result for ‫خلاقیت در تبلیغات‬‎

 

برای دیده شدن ، شنیده شدن ، معرفی محصولات و خدمات و ماندگاری در ذهن مخاطب ، نیاز به تبلیغات است و تبلیغاتی در این زمینه موفق تر خواهند بود که علاوه بر بکارگیری از دانش و تخصص و ابزارهای مختلف تبلیغاتی از ایده های منحصر به فرد در ارائه استفاده شود . به این ترتیب به اهمیت و ضرورت توجه به خلاقیت در تبلیغات پی می بریم .

امروزه به دلیل افزایش ابزارهای مختلف در جهت تبلیغات ، پیشرفتهای زیادی در این زمینه حاصل شده است که با بهره گیری از استراتژیهای  مختلف برای ساخت یک تبلیغ فوق العاده با چاشنی خلاقیت  می توان علاوه بر معرفی برند خود، تصویر شایسته ای از خود در ذهن عموم افراد ایجاد کرد .

 

 

ایده آفرینی

ایده های تبلیغاتی در بازاریابی و فروش عامل مهمی در افزایش آن است .برای اینکه ایده های جدید برای تبلیغات محصول و خدمات ارائه شده از طرف شما به ذهنتان برسد ، ابتدا باید اطلاعات کامل در مورد آن داشته باشید ، سپس باید ویژگیها و اانتظارات مخاطب هدف خود را به خوبی بشناسید و بدانید که این تبلیغات برای جه قشری تهیه می شود و چه جزئیاتی را باید در آن لحاظ کرد .

 

مردم نگاری و ایده آفرینی

برای پیدا کردن بهترین ایده در تبلیغات ، ناگزیر به برقرای ارتباط با مردم هستیم و باید سطح دانش خود را در علوم روانشناسی و جامعه شناسی بالا ببریم و با مردم نگاری ، اطلاعات لازم در مورد جامعهء هدف را کسب کنیم و ایده هایی که به ذهنمان می رسد را باید مدام باز بینی کنیم تا نهایتا بهترین ایده از بین ایده هارا انتخاب کنیم ویا با تلفیقی از چند ایده ، ایدهء جدید تری خلق کنیم .

برای ایده آفرینی می توان با دیگران مشورت کرد و معمولا کارهای تیمی بهتر از انفرادی جواب می دهد .

ایده های بصری

تجربه ثابت کرده است که ایده های خلاق بصری در زمینه تبلیغات از دیگر ایده ها از موفقیت بیشتری برخوردار هستند چرا که در  تبلیغات بصری آنچه که شما می خواهید به مخاطب بگویید بصورت غیر مستقیم و با دیدن تصویر جذاب به مخاطب ها القاء می کنید.شما می توانید با ایده آفرینی در زمینه تبلیغات بصریو با نشان دادن یک تصویر ، مخاطب را به آنچه در ذهن شماست ترغیب کنید .

الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم.