آمار

1479776
امروزامروز174
دیروزدیروز611
این هفتهاین هفته1883
این ماهاین ماه9466
تا کنونتا کنون1479776
آی پی شما35.153.73.72


تبلیغات سنتی یا مدرن مسئله این است!

 

تفاوت تبلیغات سنتی و مدرن, تفاوت تبلیغات سنتی و مدرن (آنلاین)

 

تبلیغات سنتی یا مدرن مسئله این است!

امروزه در بسیاری از کشور های جهان مسئله تبلیغات ، به مسئله ای بسیار مهم  تبدیل شده است ، همچنین با ظهور موضوعی با نام دیجیتال مارکتینگ ، موضوع تبلیغات بسیار پیچیده تر گردیده است، تا جایی که بسیاری برای انجام تبلیغات شرکت یا سازمان خود لازم می دانند تا از یک مشاور تبلیغاتی استفاده کنند یا در سازمان خود واحدی به نام تبلیغات و روابط عمومی ایجاد کنند ،چرا که در غیر این صورت وقت و سرمایه خود را از بین برده اند.

 

از جمله تبلیغات سنتی می توان به تبلیغات رادیو و تلویزیون،آگهی های نشریات،بیلبورد ها، انواع تبلیغات کاغذی و چاپی، دیوار نویسی  نام برد  و روشهای تبلیغات مدرن ، ایجاد وبسایت، تبلیغات متنی ،تبلیغات کلیکی ، تبلیغات در شبکه های اجتماعی ودر مجموع  تبلیغات نو ظهوری است که به تازگی رواج پیدا کرده که دیجیتال مارکتینگ یک از مهم ترین آنها است ، البته به روشهای غیر دیجیتالی ولی نوظهور هم اطلاق میشود.

انواع روش های تبلیغات چاپی

 

تبلیغات راه بسیار مفیدی برای معرفی محصولات ، به بازار و مشتریان است و چشم انداز جدیدی برای مصرف کنندگان تلقی می شود. تبلیغات در گونه های متفاوت به برنامه ریزی کارآمد نیازمند است که با بینشی جامع و خلاقیتی سرشار از نوآوری رقابتی مقاوم و پایدار را برای محصول در بازارفروش ایجاد کنند. دراین میان بیلبوردها،تلویزیون، رادیو، آگهی های نشریات و... به یک ابزار تبلیغاتی برای جلب توجه و تحریک مشتریان تبدیل شده اند که در بازار جهانی ازاهمیت ویژه ای برخوردارند. آثار هر تبلیغ بسیار متنوع و متفاوت است و به همین دلیل جداسازی هر یک از آن ها و حتی آثار تبلیغ در یک دوره زمانی نیازمند روش ها و تکنیک های علمی و مناسب است. تبلیغ باعث تغییراتی در نگرش دانش و رفتار مخاطبان می‌شود و آگاه سازی ترغیب و تشویق یادآوری تحکیم روابط و تسریع و ترویج مبادلات از جمله وظایف گوناگون تبلیغات است و ارزیابی آثار تبلیغ در هر یک از این موارد برای سازمانهایی که تبلیغ را لازمه تداوم حیات و رشد و توسعه می‌دانند یک ضرورت است(محمدیان ۱۳۹۰)

در حالی که تبلیغات  راهی  برای خرید ارائه می دهد، ترویج فروش نیز، مشوق‌هایی را برای خرید ارائه می دهد .ترویج فروش شامل موارد زیر است :

  • نمونه های رایگان کوپن های خرید
  • باز پرداخت های نقدی
  • دریافت وجه نقد بعد ازخرید محصول با ارائه فاکتور شرکت
  • کاهش قیمت
  • جوایز آزمایش رایگان محصولات
  • گارانتی ها
  • ترویج برای فروش محصولات مکمل
  • نمایش محصول در نقطه خرید نمایشگاه‌های تجاری
  • مسابقات بین نمایندگی های فروش
  • جوایز مخصوص مشتریان وفادار
  • خدمات مشاوره مدیریتی رایگان(محمودی و همکاران ۱۳۹۴)

همچنین بزرگنمایی کردن ، غلو کردن ،اظهار مطالب غیرواقعی در مورد کالا تماماً در زمره تبلیغات گمراه کننده قرار دارد که باید به شدت از آن پرهیز کرد شاید با این نوع تبلیغات بتوان یک بار خریدار را وادار به خرید کرد ولی برای همیشه نمی توان این کار را کرد (رسام ۱۳۷۷) بازاریابی را میتوان نوعی فرآیند اجتماعی و مدیریتی دانست که بدان وسیله افراد و گروه‌ها می‌توانند از طریق تولید ، ایجاد و مبادله محصولات و ارزش ها با دیگران نیازها و خواسته های خود را برآورده سازند( کاتلر و آرمسترانگ ۲۰۰۴)

 

یکی از عیوب تبلیغات سنتی این است که در این نوع تبلیغات از کاغذ استفاده می شود و با توجه به این که برای تولید کاغذ در حجم بالا تعداد زیادی درخت را قطع کرده و به محیط زیست آسیب می رسانند این نوع تبلیغ تقریبا منسوخ شده است.

علاوه بر تاثیرات مخرب تولید کاغذ بر محیط زیست، این تبلیغات کاغذی را گاها بر روی دیوار و درب منازل و پل عابر پیاده می چسبانند که علاوه بر این که به ظاهر زیبای شهر آسیب می رساند، هزینه ی بالایی بابت تمیز کردن این سطوح خواهد داشت.

یکی از مزایای تبلیغات اینترنتی و مجازی این است که در این نوع تبلیغات می توان از کلیپ های ویدئویی، عکس های با کیفیت بالا، نظرسنجی از مشتریان،  استفاده کرد، این مورد باعث جذب هر چه بیشتر مخاطب شده و در رونق کسب و کار شما تاثیر بسیار بیشتری خواهد داشت.

امروزه روش های بازاریابی و تبلیغاتی روز به روز بیش تر شده و افرادی در این رقابت موفق خواهند شد که از جدیدترین و به روزترین این روش ها استفاده کرده و تکنیک های تبلیغاتی را به کار گیرند که واکنش مثبتی در مخاطب ایجاد کرده و درصد بالایی از مخاطبین را به خرید محصول ترغیب کند.

الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم.