آمار

1572352
امروزامروز77
دیروزدیروز217
این هفتهاین هفته1221
این ماهاین ماه13972
تا کنونتا کنون1572352
آی پی شما3.92.92.168

هدایای تبلیغاتی

هدایای تبلیغاتی، اشیا یا محصولات  ریز یا درشتی هستند که اغلب جنبه‌ ی تزیینی دارند و با درج نام  تجاری، لوگو یا پیام تبلیغاتی یک شرکت، اثر بخشی برنامه‎ های بازاریابی و ارتباطی شرکت‌ ها را   افزایش می ‎دهند. هدف نهایی از به‎ کارگیری این ابزار، دست‎یابی به درآمدهای بالاتر برای شرکت‎ها با ارائه‎ی هدایای تبلیغاتی به مشتریان بالقوه و حک کردن نام و نشان تجاری شرکت در ذهن و خاطر مشتریان است. اگرچه امروزه استفاده از هدایای تبلیغاتی ممکن است به عنوان راه‎حل ساده و پیش پا افتاده‎ای جلوه کند، اما باید عنوان کردکه این صنعت در آغاز فعالیت خود با چالش‌های متعددی روبرو بوده است.

تحقیقات نشان می‌دهد که در سال 1789، زمانی که جرج واشنگتن به عنوان رئیش جمهور ایالات متحده امریکا انتخاب شد، در طول فعالیت‎های انتخاباتی خود، اقدام به توزیع انبوهی از قاب‌های کوچک با شمایل خود برای یادگاری به مردم میکرد. توزیع تقویم‌های تبلیغاتی و انواع یادگار‌ی‌های چوبی به مشتریان از سال‌های ابنتدایی قرن نوزده رواج داشت. با وجود این، ارائه‌ی هدایای تبلیغاتی در حجم انبوده به مشتریان بالقوه از سوی شرکت‌‎ها دریافتند که این ابزار تا چه حد می‎تواند در بهبود وضعیت کسب و کار و افزایش فروش آن‎ها تاثیرگذار باشد و به تدریج صنعت تولید هدایای تبلیغاتی به صورت امروزی شکل گرفت.

هدایای تبلیغاتی برای شما کار می‎کند

شک نکنید که طراحی و توزیع هدایای تبلیغاتی برای شما سودآور است.

برخی افراد ممکن است در اثربخشی این شیوه از تبلیغات تردید داشته باشند. اگر در جستجوی شیوه‎ای برای انگیزش بیش‌تر کارکنان خود یا درصدد تحکیم پایه‌های کسب و کار خود هستید، اگر قد دارید میزان توصیه‌ی نام و نشان تجاری را در میان مشتریان افزایش دهید، یا می‌خواهید حجم بازدیدکنندگان را از غرفه‎ی کالاهای خود بیش‌تر کنید، اگر می‌خواهید محصول جدید را به بازار معرفی کنید و بشناسانید، و یا اگر می‎خواهید میزان حمایت از موسسه‌ی خود را به هر طریق ممکن افزایش دهید، در تمامی این موارد، بهره‌گیری از هدایای تبلیغاتی، بهترین پاسخ به خواسته‌ی شما است. بنابراین، هدایای تبلیغاتی کاربردهای متعددی را در برمی‎گیرد. به عنوان مثال: ممکن است یک مدیر عامل تصمیم بگیرد برای پاداش دادن به کارکنان خود، اسباب و وسایل میز یا اتاق کار آن‌ها را چه در سطح وسایل ساده‌‎ای نظیر لیوان و چه در سطح ابزارهای فنی و تکنیکی، تغییر دهد و به این ترتیب، ضمن تقویت روحیه‌ی کاری در کارکنان و نشان دادن توجه و حمایت خود از آن‎ ها با درج لوگو یا پیام‎های سازمان، بخشی از فعالیت‎های برندسازی درون سازمانی را از این طریق اجرا کند. دپارتمان‌های بازاریابی شرکت‎ها نیز با طراحی و سفارش انواع کالا ها و درج نام و لوگوی سازمان بر روی  در رویدادهای تجاری یا تعاملات با مشتری‎های بالقوه تلاش می‎کنند تا از این طریق برخی از هدف‎های خود را محقق سازند.

امروزه، اثربخشی هدایای تبلیغاتی برای همگان روشن است. تحقیقات نشان می‎ دهد که مشتریان چه مشتریان جدید و بالقوه و چه مشتریان قدمی و وفادار سازمان پس از دریافت هدایای تبلیغاتی، سریع‎ تر به شرکت مراجعه می‎کنند و میزان سفارشات مجدد آن‌ها افزایش می‌یابد و در هر صورت بیش از آن دسته از مشتریانی که هدیه‌ای دریافت نکرده‎اند، خرید می‎کنند یا ارتباط برقرار می‎کنند.

مزیت‎های بازاریابی با بهره‎گیری از هدایای تبلیغاتی

کلیدی‎ ترین ارزش هدایای تبلیغاتی، در قابلیت‎ های منحصر به فردا آ‎ن‌ ها در جهت انتقال یک پیام شرکت به مخاطبان هدف است. از آن‎ جا که این کالاها اغلب به صورتی طراحی می‌ شوند که مورد استفاده و علاقه ‎ی دریافت ‎کنندگان باشد، مشتریان آن را استفاده می‎ کنند و جلوی چشم قرار می ‎‏دهند. به این ترتیب، پیام و نام و نشان تجاری شرکت را مکرراً، بدون صرف هزینه‎های اضافی به آن‎ها منتقل می‎‌سازند و به نوعی یکی از ابزارهای تبلیغاتی خاموش محسوب می‌شوند.

هدایای تبلیغاتی از ویژگی‎های ذیل برخوردارند. این کالاها:

انعطاف‎پذیرند: شما می‎توانید هدایای تبلیغاتی متنوعی را به گروه
‎های مختلف مشتریان در بازار هدف ارائه دهید. به علاوه با انتخاب مناسب‌ترین هدایای تبلیغاتی می‌توانید آن را به عنوان هدیه‎ی مفید، سرگرم‎کننده، پرهیجان و بحث‎انگیز در آورید و از آن به عنوان نماد یادبود از شکرت خود به مشتریان تقدیم کنید.

ملموس و بادوام هستند: با ارائه‎ی هدایای مفید و کاربردی، دریافت‎کنندگان می‎توانند رد طولانی مدت از آن استفاده کنند و در نتیجه، اثربخشی ابزار، افزایش یابد.

تاثیر و پیامدهای قابل سنجش و ارزیابی را به جای می‌گذارند: با استفادخه از این شیوه‎ی تبلیغات می‌‎توانید به سادگی و دقت، دریافت‎کنندگان آن‎ها را شناسایی کنید و با بهره‎گیری از شیوه‎های ساده‎ی مدیریت برنامه‎های تبلیغاتی می‎توانید در طول زمان، اثربخش‎ترین هدایا را برای هر گروه از مشتریان هدف مورد ارزیابی قرار دهید و به این ترتیب، هزینه‎های تبلیغاتی خود را به بهترین شیوه‏خرج کنید.

ارزش ادراک شده‌ی بالاتری را فراهم می‎آورند: ارزش ادراک شده‎ی هدایای تبلیغاتی یکی از مهم‎ترین عومال تاثیرگذار بر تصمیمات خرید مشتریان به شمار می‌رود و اغلب این تاثیر از اثربخشی سایر شیوه‎های تبلیغاتی فراتر می‏رود.

مکمل فعالیت‎های بازاریابی هدفمند شرکت به‎شما می‎آیند: با درک عمیق خواسته‎های مشتریان  بالقوه می ‎توانید هدایایی را ارائه کنید که برای هر بخش هدف شرکت، با توجه به ویژگی‎های جمعیت شناختی آن‎ها پرجاذبه باشد.

مکمل سایر رسانه‎ های تبلیغاتی هستند: استفاده از هدایای تبلیغاتی، به شما امکان می ‎دهد که با بهره‎گیر از انواع رسانه‎ها و ابزارهای در اختیار خود، مبارزه‎ی تبلیغاتی یکپارچه‎ای را طراحی و پیاده‌سازی کنید.

الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم.