آمار

1531004
امروزامروز224
دیروزدیروز734
این هفتهاین هفته1573
این ماهاین ماه17146
تا کنونتا کنون1531004
آی پی شما18.207.136.184


تاثیرات اینترنت بر بازاریابی

 

 

1- اینترنت تکنیک ها و روشهاي جدیدي براي بازاریابی و فروش محصولات به وجود آورده و تغییرات زیادي را در عملیات بازاریابی ایجاد نموده.

 

2- اینترنت باعث تغییرات اساسی در نقشهاي استرتژیک بازاریابی شده

 

مزیت رقابتی

شامل مجموعه عوامل یا توانمندي هایی است که همواره شرکت را به نشان دادن عملکردي بهتر از رقبا قادر می‌سازد.

 

ارزش پنهان

بنگاه از اینترنت به عنوان یک ابزار استفاده میکند.

 

ارزش مازاد
بنگاه با استفاده از اینترنت به خلق مزیت رقابتی پرداخته

شرایط کاربردی کردن اینترنت به عنوان منبع استراتژیک

شرط اول: اینترنت باید ظرفیت ایجاد ارزش داشته باشد یعنی یا هزینه هاي قبلی کاهش دهد یا درآمد را افزایش دهد
شرط دوم: عنصري که شرکت می خواهد از آن بعنوان مزیت رقابتی بهره ببرد باید تقریباً غیر قابل دسترسی باشد. (کمیابی نسبی)
شرط سوم: به مدت زمانی بر می گردد که رقبا بتوانند در آن مدت منبع با ارزش را به آورند یا عنصري دیگر جایگزین نمایند
شرط چهارم: اینترنت به عنوان منبعی استراتژیک باید بتواند در مزیت رقابتی بطور مستمر بهبود ایجاد کند و بتواند با سایرعناصر یا منابع سازمان سازگاري داشته ومکمل آنها باشد.

 

تکنولوژی اطلاعات از سه طریق در قانون رقابت تغییر ایجاد کرده است

1- ایجاد تغییر در ساختار صنعت
2- شرکت ها میتوانند با استفاده ازآن مزیت رقابتی ایجاد کنند
3- انقلاب اطلاعات درهرکسب وکارجدید تاثیرگذار است

اینترنت و مزیت رقابتی

اینترنت و مزیت رقابتی از دیدگاه پورتر
براي سود دهی شرکتهاي متاثر از اینترنت رسیدن به یک مزیت رقابتی پایدار به وسیله تولید با هزینه پایین و قیمت گذاري بالاتر مهم است

اینترنت ومزیت رقابتی از دیدگاه یان چاستان
با تبیین تئوري نیازهاي جایگزین امکان نیاز به تجارت الکترونیک فراهم می آید بر این اساس پاسخ صحیح وبه موقع به این نیازها باعث ایجاد مزیت رقابتی می شود

نیاز مشتری از دیدگاه یان چاستان

نیازهاي مشتري با گرایش مبادله اي محافظه کارانه
نیازهاي مشتري با گرایش رابطه اي محافظه کارانه
نیازهاي مشتري با گرایش مبادله اي کارآفرینانه
نیازهاي مشتري با گرایش رابطه اي کارآفرینانه

شرکت ها با استفاده از اینترنت دو شایستگی به دست می آورد

شایستگی ارتباطی: به استفاده ازتکنولوژي اینترنت براي راه اندازي ، حفظ و مدیریت روابط مشتري مربوط می گردد که می تواند از طریق ارتباط بلند مدت وفاداري مشتري و... ایجاد شود
شایستگی اطلاعاتی: مربوط به کاربرد اینترنت براي جمع آوري اطلاعات درباره مشتري ایجادپروفایل وبانک داده هاي مشتري ومدیریت دانش مشتري می باشد

بازاریابی و اینترنت

تجارت الکترونیک: استفاده از فنآوري ارتباطی براي انتقال اطلاعات و مبادلات کسب و کار
کسب و کار الکترونیک: به هر گونه فعالیت کسب و کار مبتنی بر شبکه که روابط داخلی و خارجی را در جهت ایجاد ارزش و بهره برداري از فرصتهاي بازار توسعه می دهد و از قوانین جدید اقتصاد ارتباطی ناشی می شود

بازاریابی بر روی اینترنت

بازاریابی شامل فعالیت هایی از قبیل ایجاد برنامه وفاداري، تبلیغات، ارتباطات با مشتري و... می شود و انجام هرکدام از این فعالیت ها بر روي اینترنت، بازاریابی اینترنتی محسوب می شود

گرایش های اصلی در بازاریابی انلاین

1- سئو (SEO ) یا بهینه سازي براي موتورهاي جستجو
2- بازاریابی موتورهاي جستجو یا SEM
3- بازاریابی محتوایی
4- بازاریابی شبکه هاي اجتماعی
5- تبلیغات کلیکی یا PPC
6- بازاریابی وابسته یا همکاري در فروش Affiliate Marketing

7- بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ

قیف خرید


نقش بازاریابی در قیف خرید

الف : ایجاد وجذب نیازها
ب : رفع نیازها

ویژگی‎های اصلی اینترنت

آسایش )تسهیلات on line درهفت روز هفته(
آرامش )خرید وفروش در یک محیط کاربرآشنا(
رضایت ثابت )سفارش، پرداخت و تحویل در زمان دیگر(

مزایای به کارگیری بازاریابی اینترنت

سفارشی سازي انبوه
گفتگوي دائمی و مرتبط با مشتریان
ایجاد صمیمیت واحساس تحت کنترل در آوردن

چالش های بازاریابی اینترنت

قیمت بین المللی
افزایش رقابت
ابزار پرداخت
تفاوت هاي فرهنگی
خصوصی و محرمانه بودن
سانسور
قوانین بین المللی
مالکیت معنوي
زیرساختهاي ارتباط از راه دور
میزان دسترسی به کامپیوترهاي شخصی
کارتهاي اعتباري قابل استفاده در سطح جهانی

چرا خریداران اینترنتی نگراند


الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم.