دلایل زیاد و مختلفی وجود دارد که چرا یک شرکت باید در عصر دیجیتال امروزی می بایست وب سایت داشته باشد:
اعتبار و حرفه ای بودن: از نظر بسیاری از مصرف کنندگان، یک وب سایت نشانه قانونی و تاسیس یک تجارت است. بدون آن، ایجاد اعتماد با مشتریان بالقوه دشوار است.
در دسترس بودن ۲۴ ساعته: یک وب سایت به عنوان یک فروشگاه دیجیتالی عمل می کند که همیشه باز است. مشتریان می توانند در هر زمان درباره شرکت، محصولات یا خدمات آن و اطلاعات تماس با آن اطلاعات کسب کنند.
افزایش دسترسی: یک وب سایت بهینه شده می تواند مخاطبان جهانی را از طریق موتورهای جستجو جذب کند. این به کسب و کارها این پتانسیل را می دهد که مشتریان جدیدی را بسیار فراتر از موقعیت فیزیکی و محلی خود پیدا کنند.
بهبود خدمات مشتری: از وب سایت ها می توان برای ارائه سؤالات متداول، اطلاعات محصول و سایر منابعی استفاده کرد که می توانند بدون نیاز به تعامل با فروشنده به سؤالات مشتری پاسخ دهند.
بازاریابی هدفمند: شرکت ها می توانند از وب سایت خود برای جمع آوری داده های مشتریان استفاده کنند و پیام های بازاریابی خود را برای مخاطبان خاص تنظیم کنند.
تجارت الکترونیک: یک وب سایت می تواند برای فروش محصولات و خدمات به طور مستقیم به مصرف کنندگان استفاده شود و یک جریان درآمد جدید ایجاد کند.
به طور کلی، یک وب سایت ابزار قدرتمندی است که می تواند به رشد و رونق کسب و کار در دنیای دیجیتال کمک کند.