عکس برداری و فیلم برداری هوایی با هر نوع دوربینی انجام می شود.
در عکس برداری های هوایی از دوربینی استفاده می کنند که دارای دقت مناسب باشد.
در گذشته برای عکس برداری از هلیکوپترهای بزرگ استفاده می کردند. یک خلبان با تیم فیلم برداری حرفه ای سوار می شدند و از بالا فیلم و عکس مکانی که مورد نظرشان بود را می گرفتند.
چهار گروه اصلی و کاربردی:
۱- دوربین تک فریم
۲-دوربین های استریپ
۳-دوربین با فریم چند لنز
۴-دوربین پانورامیک
مولتی روتور:
مولتی روتور ها جز پرنده هایی هستند که هم کاربرد تفریحی دارند و هم کاربرد حرفه ای.
این نوع پرنده نیاز به ماکان خاصی برای بلند شدن و نشستن ( تیکاف _ لندینگ ) ندارند.
و در همه فضا ها و محیط هاقابل پرواز است و امکان این را دارد که پرواز کند.
مولتی روتور یا پهباد که به اشتباه پهباد نامیده می شوند یک مولتی روتور هستند.
که شبیه هلکوپتر هستند که توسط چرخش بال ملخ نیرو تولید می شود که دستگاه به پرواز در بیاید و بلند شود.
هلی کم :
هلی کم ها دوربین های دستگاه های پرنده بدون سرنشین هستند.
فیلم برداری و تصویر برداری های هوایی را انجام می دهند هلی کم ها به نوعی زیر مجموعه های مولتی روتور ها هستند.
با این تفاوت که مالتی روتور تنها دستگاه پرنده هستند اما وقتی به این پرنده یک دوربین هم برای تصویربرداری هوایی و یا فیلم برداری هوایی اضافه شود این پرنده تبدیل به یک هلی کم خواهد شد.
هلی شات:
در فیلم برداری و عکس برداری هوایی به هر قسمت از فیلم که در آن ، دوربین بدون خاموش شدن ، در یک برداشت تصویر برداری می کند نما گفته می شود.
نماها حالت های مختلف دارند مانند:
ﻣﺪﯾﻮﻡ ﺷﺎﺕ ( ﻧﻤﺎﯼ ﻣﺘﻮﺳﻂ ) ، ﻻﻧﮓ ﺷﺎﺕ (ﻧﻤﺎﯼ ﺑﺎﺯ) ﻧﯽ ﺷﺎﺕ (ﻧﻤﺎﯾﯽ ﺍﺯ ﺯﺍﻧﻮ ﺗﺎ ﻧﻮﮎ ﺳﺮ ﺩﯾﺪﻩ ﻣﯽﺷﻮﺩ).
هلی شات یا نمای هوایی از دو کلمه هلی (به معنای هلیکوپتر) و شات (به معنای تصویر برداری) تشکیل می شود.
هلی شات در زمینه فیلم برداری به نمایی می گویند.
که توسط دوربین متصل به هلیکوپتر ، دوربین هوایی یا هر وسیله پروازی دیگری از بالا گرفته می شود.
بنا به نیاز کارگردان تصاویر می توانند از ارتفاع کم به ارتفاع زیاد گرفته شوند و می توان در ارتفاع ثابت تصاویر را ضبط کنند.
فتوگرامتری چیست:
تصویرسنجی یا فتوگرامتری علمی است.که با استفاده از آن می توان اطلاعات مربوط به زمین و محیط پیرامون آن را از طریق تصاویر ضبط شدهبه کمک پهپاد ها استخراج کرد و سپس آنها را توسط ابزار مختلف باز نمود.
تصویر سنجی به دو دسته تقسیم می شود:
- تصویر سنجی متریک (اندازه گیری های کمی) و تصویر سنجی تفسیری (مطالعات کیفی تصویر دریافت شده) تقسیم بندی میکنند.
با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین پهباد ها و کواد کوپتر ها معمولاً تصاویری از منطقه مورد نظر تهیه می شود و این عکسها پس از طی مراحل مختلف و انجام پردازشهای و محاسبات گوناگون تبدیل به نقشههایی کاربردی می شوند.
منطقه پرواز ممنوع چیست:
فیلم برداری و عکس برداری هوایی در منطقه پرواز ممنوع ( N F Z ) ناحیه ای نظامی یا ویژه است که در آن هیچ نوع هوا گردی از هلیکوپتر و هواپیما گرفته تا پهپاد ها اجازه پرواز ندارند.
معمولاً این ممنوعیت ها با اهداف نظامی انجام میشود تا از پرواز و اجرای عملیات توسط هواپیمای نظامی دولت های دیگر جلوگیری شود.
فلایت کنترل یا سیستم کنترل پرواز :
برای برقراری تعادل و کنترل بهتر هر پهپاد یا ربات پرنده ای ما نیازمند یک سیستم مدیریتی قوی هستیم.
فلایت کنترل ها تعادل و توازن را بین حرکت موتورها برقرار کرده این نظارت در واقع همان سیستم کنترل پرواز یا فلایت کنترل است.
که هسته مرکزی مولتی روتور را تشکیل می دهد. به فلایت کنترل اتوپایلوت نیز گفته می شود.
اتوپایلوت ها عموماً از نظر تعداد محورهای آزادی که عموماً دو و یا سه محوره هستند تقسیم بندی میشوند.
هر چه تعداد محور ها بیشتر باشد پرنده پایدارتر، حرفه ای تر و بهتر و مسلماً گران تر خواهد بود.
تریم کردن:
تریم به معنای متوازن و دقیق پرواز کردن است.
اگر تا به حال از دوربینهای هوایی استفاده کرده باشید حتماً این اصطلاح را شنیده اید.
زمانی که شما در حال هدایت یک مولتی روتور هستید ممکن است در حین پرواز ، متوجه شوید که پهباد متمایل به راست ، چپ، جلو یا عقب است و تعادل کافی ندارد .
در این جا پرنده نیاز به تریم کردن دارد. در معنای ساده تر تریم به معنای حفظ تعادل و توازن هنگام .
کواد کوپتر فانتوم:
فانتوم ، اسپارک ، مویک ، گو پرو ، اینیسپایر همگی کمپانی هایی هستند که کواد کوپتر و مولتی روتور می سازند.
هر کدام مشخصات و کاربرد متفاوتی دارند، دوست عزیز شما بر اساس نوع کاربرد و میزان هزینه ای که می خواهید پرداخت کنید می توانید یکی از این مدل ها برند ها را انتخاب کنید و خریداری کنید.
عکس برداری و فیلم برداری هوایی با هر نوع دوربینی انجام می شود.
در عکس برداری های هوایی از دوربینی استفاده می کنند که دارای دقت مناسب باشد.
جهت رزرو و هماهنگی با شماره ۰۹۱۳۲۱۳۳۰۲۲ تماس حاصل فرمائید.
در گذشته برای عکس برداری از هلیکوپترهای بزرگ استفاده می کردند. یک خلبان با تیم فیلم برداری حرفه ای سوار می شدند و از بالا فیلم و عکس مکانی که مورد نظرشان بود را می گرفتند.
چهار گروه اصلی و کاربردی:
۱- دوربین تک فریم
۲-دوربین های استریپ
۳-دوربین با فریم چند لنز
۴-دوربین پانورامیک
مولتی روتور:
مولتی روتور ها جز پرنده هایی هستند که هم کاربرد تفریحی دارند و هم کاربرد حرفه ای.
این نوع پرنده نیاز به ماکان خاصی برای بلند شدن و نشستن ( تیکاف _ لندینگ ) ندارند.
و در همه فضا ها و محیط هاقابل پرواز است و امکان این را دارد که پرواز کند.
مولتی روتور یا پهباد که به اشتباه پهباد نامیده می شوند یک مولتی روتور هستند.
که شبیه هلکوپتر هستند که توسط چرخش بال ملخ نیرو تولید می شود که دستگاه به پرواز در بیاید و بلند شود.
هلی کم :
هلی کم ها دوربین های دستگاه های پرنده بدون سرنشین هستند.
فیلم برداری و تصویر برداری های هوایی را انجام می دهند هلی کم ها به نوعی زیر مجموعه های مولتی روتور ها هستند.
با این تفاوت که مالتی روتور تنها دستگاه پرنده هستند اما وقتی به این پرنده یک دوربین هم برای تصویربرداری هوایی و یا فیلم برداری هوایی اضافه شود این پرنده تبدیل به یک هلی کم خواهد شد.
هلی شات:
در فیلم برداری و عکس برداری هوایی به هر قسمت از فیلم که در آن ، دوربین بدون خاموش شدن ، در یک برداشت تصویر برداری می کند نما گفته می شود.
نماها حالت های مختلف دارند مانند:
ﻣﺪﯾﻮﻡ ﺷﺎﺕ ( ﻧﻤﺎﯼ ﻣﺘﻮﺳﻂ ) ، ﻻﻧﮓ ﺷﺎﺕ (ﻧﻤﺎﯼ ﺑﺎﺯ) ﻧﯽ ﺷﺎﺕ (ﻧﻤﺎﯾﯽ ﺍﺯ ﺯﺍﻧﻮ ﺗﺎ ﻧﻮﮎ ﺳﺮ ﺩﯾﺪﻩ ﻣﯽﺷﻮﺩ).
هلی شات یا نمای هوایی از دو کلمه هلی (به معنای هلیکوپتر) و شات (به معنای تصویر برداری) تشکیل می شود.
هلی شات در زمینه فیلم برداری به نمایی می گویند.
که توسط دوربین متصل به هلیکوپتر ، دوربین هوایی یا هر وسیله پروازی دیگری از بالا گرفته می شود.
بنا به نیاز کارگردان تصاویر می توانند از ارتفاع کم به ارتفاع زیاد گرفته شوند و می توان در ارتفاع ثابت تصاویر را ضبط کنند.
فتوگرامتری چیست:
تصویرسنجی یا فتوگرامتری علمی است.که با استفاده از آن می توان اطلاعات مربوط به زمین و محیط پیرامون آن را از طریق تصاویر ضبط شدهبه کمک پهپاد ها استخراج کرد و سپس آنها را توسط ابزار مختلف باز نمود.
تصویر سنجی به دو دسته تقسیم می شود:
- تصویر سنجی متریک (اندازه گیری های کمی) و تصویر سنجی تفسیری (مطالعات کیفی تصویر دریافت شده) تقسیم بندی میکنند.
با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین پهباد ها و کواد کوپتر ها معمولاً تصاویری از منطقه مورد نظر تهیه می شود و این عکسها پس از طی مراحل مختلف و انجام پردازشهای و محاسبات گوناگون تبدیل به نقشههایی کاربردی می شوند.
منطقه پرواز ممنوع چیست:
فیلم برداری و عکس برداری هوایی در منطقه پرواز ممنوع ( N F Z ) ناحیه ای نظامی یا ویژه است که در آن هیچ نوع هوا گردی از هلیکوپتر و هواپیما گرفته تا پهپاد ها اجازه پرواز ندارند.
معمولاً این ممنوعیت ها با اهداف نظامی انجام میشود تا از پرواز و اجرای عملیات توسط هواپیمای نظامی دولت های دیگر جلوگیری شود.
فلایت کنترل یا سیستم کنترل پرواز :
برای برقراری تعادل و کنترل بهتر هر پهپاد یا ربات پرنده ای ما نیازمند یک سیستم مدیریتی قوی هستیم.
فلایت کنترل ها تعادل و توازن را بین حرکت موتورها برقرار کرده این نظارت در واقع همان سیستم کنترل پرواز یا فلایت کنترل است.
که هسته مرکزی مولتی روتور را تشکیل می دهد. به فلایت کنترل اتوپایلوت نیز گفته می شود.
اتوپایلوت ها عموماً از نظر تعداد محورهای آزادی که عموماً دو و یا سه محوره هستند تقسیم بندی میشوند.
هر چه تعداد محور ها بیشتر باشد پرنده پایدارتر، حرفه ای تر و بهتر و مسلماً گران تر خواهد بود.
تریم کردن:
تریم به معنای متوازن و دقیق پرواز کردن است.
اگر تا به حال از دوربینهای هوایی استفاده کرده باشید حتماً این اصطلاح را شنیده اید.
زمانی که شما در حال هدایت یک مولتی روتور هستید ممکن است در حین پرواز ، متوجه شوید که پهباد متمایل به راست ، چپ، جلو یا عقب است و تعادل کافی ندارد .
در این جا پرنده نیاز به تریم کردن دارد. در معنای ساده تر تریم به معنای حفظ تعادل و توازن هنگام .
کواد کوپتر فانتوم:
فانتوم ، اسپارک ، مویک ، گو پرو ، اینیسپایر همگی کمپانی هایی هستند که کواد کوپتر و مولتی روتور می سازند.
هر کدام مشخصات و کاربرد متفاوتی دارند، دوست عزیز شما بر اساس نوع کاربرد و میزان هزینه ای که می خواهید پرداخت کنید می توانید یکی از این مدل ها برند ها را انتخاب کنید و خریداری کنید.
عکس برداری و فیلم برداری هوایی با هر نوع دوربینی انجام می شود.
در عکس برداری های هوایی از دوربینی استفاده می کنند که دارای دقت مناسب باشد.
جهت رزرو و هماهنگی با شماره ۰۹۱۳۲۱۳۳۰۲۲ تماس حاصل فرمائید.
در گذشته برای عکس برداری از هلیکوپترهای بزرگ استفاده می کردند. یک خلبان با تیم فیلم برداری حرفه ای سوار می شدند و از بالا فیلم و عکس مکانی که مورد نظرشان بود را می گرفتند.
چهار گروه اصلی و کاربردی:
۱- دوربین تک فریم
۲-دوربین های استریپ
۳-دوربین با فریم چند لنز
۴-دوربین پانورامیک
مولتی روتور:
مولتی روتور ها جز پرنده هایی هستند که هم کاربرد تفریحی دارند و هم کاربرد حرفه ای.
این نوع پرنده نیاز به ماکان خاصی برای بلند شدن و نشستن ( تیکاف _ لندینگ ) ندارند.
و در همه فضا ها و محیط هاقابل پرواز است و امکان این را دارد که پرواز کند.
مولتی روتور یا پهباد که به اشتباه پهباد نامیده می شوند یک مولتی روتور هستند.
که شبیه هلکوپتر هستند که توسط چرخش بال ملخ نیرو تولید می شود که دستگاه به پرواز در بیاید و بلند شود.
هلی کم :
هلی کم ها دوربین های دستگاه های پرنده بدون سرنشین هستند.
فیلم برداری و تصویر برداری های هوایی را انجام می دهند هلی کم ها به نوعی زیر مجموعه های مولتی روتور ها هستند.
با این تفاوت که مالتی روتور تنها دستگاه پرنده هستند اما وقتی به این پرنده یک دوربین هم برای تصویربرداری هوایی و یا فیلم برداری هوایی اضافه شود این پرنده تبدیل به یک هلی کم خواهد شد.
هلی شات:
در فیلم برداری و عکس برداری هوایی به هر قسمت از فیلم که در آن ، دوربین بدون خاموش شدن ، در یک برداشت تصویر برداری می کند نما گفته می شود.
نماها حالت های مختلف دارند مانند:
ﻣﺪﯾﻮﻡ ﺷﺎﺕ ( ﻧﻤﺎﯼ ﻣﺘﻮﺳﻂ ) ، ﻻﻧﮓ ﺷﺎﺕ (ﻧﻤﺎﯼ ﺑﺎﺯ) ﻧﯽ ﺷﺎﺕ (ﻧﻤﺎﯾﯽ ﺍﺯ ﺯﺍﻧﻮ ﺗﺎ ﻧﻮﮎ ﺳﺮ ﺩﯾﺪﻩ ﻣﯽﺷﻮﺩ).
هلی شات یا نمای هوایی از دو کلمه هلی (به معنای هلیکوپتر) و شات (به معنای تصویر برداری) تشکیل می شود.
هلی شات در زمینه فیلم برداری به نمایی می گویند.
که توسط دوربین متصل به هلیکوپتر ، دوربین هوایی یا هر وسیله پروازی دیگری از بالا گرفته می شود.
بنا به نیاز کارگردان تصاویر می توانند از ارتفاع کم به ارتفاع زیاد گرفته شوند و می توان در ارتفاع ثابت تصاویر را ضبط کنند.
فتوگرامتری چیست:
تصویرسنجی یا فتوگرامتری علمی است.که با استفاده از آن می توان اطلاعات مربوط به زمین و محیط پیرامون آن را از طریق تصاویر ضبط شدهبه کمک پهپاد ها استخراج کرد و سپس آنها را توسط ابزار مختلف باز نمود.
تصویر سنجی به دو دسته تقسیم می شود:
- تصویر سنجی متریک (اندازه گیری های کمی) و تصویر سنجی تفسیری (مطالعات کیفی تصویر دریافت شده) تقسیم بندی میکنند.
با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین پهباد ها و کواد کوپتر ها معمولاً تصاویری از منطقه مورد نظر تهیه می شود و این عکسها پس از طی مراحل مختلف و انجام پردازشهای و محاسبات گوناگون تبدیل به نقشههایی کاربردی می شوند.
منطقه پرواز ممنوع چیست:
فیلم برداری و عکس برداری هوایی در منطقه پرواز ممنوع ( N F Z ) ناحیه ای نظامی یا ویژه است که در آن هیچ نوع هوا گردی از هلیکوپتر و هواپیما گرفته تا پهپاد ها اجازه پرواز ندارند.
معمولاً این ممنوعیت ها با اهداف نظامی انجام میشود تا از پرواز و اجرای عملیات توسط هواپیمای نظامی دولت های دیگر جلوگیری شود.
فلایت کنترل یا سیستم کنترل پرواز :
برای برقراری تعادل و کنترل بهتر هر پهپاد یا ربات پرنده ای ما نیازمند یک سیستم مدیریتی قوی هستیم.
فلایت کنترل ها تعادل و توازن را بین حرکت موتورها برقرار کرده این نظارت در واقع همان سیستم کنترل پرواز یا فلایت کنترل است.
که هسته مرکزی مولتی روتور را تشکیل می دهد. به فلایت کنترل اتوپایلوت نیز گفته می شود.
اتوپایلوت ها عموماً از نظر تعداد محورهای آزادی که عموماً دو و یا سه محوره هستند تقسیم بندی میشوند.
هر چه تعداد محور ها بیشتر باشد پرنده پایدارتر، حرفه ای تر و بهتر و مسلماً گران تر خواهد بود.
تریم کردن:
تریم به معنای متوازن و دقیق پرواز کردن است.
اگر تا به حال از دوربینهای هوایی استفاده کرده باشید حتماً این اصطلاح را شنیده اید.
زمانی که شما در حال هدایت یک مولتی روتور هستید ممکن است در حین پرواز ، متوجه شوید که پهباد متمایل به راست ، چپ، جلو یا عقب است و تعادل کافی ندارد .
در این جا پرنده نیاز به تریم کردن دارد. در معنای ساده تر تریم به معنای حفظ تعادل و توازن هنگام .
کواد کوپتر فانتوم:
فانتوم ، اسپارک ، مویک ، گو پرو ، اینیسپایر همگی کمپانی هایی هستند که کواد کوپتر و مولتی روتور می سازند.
هر کدام مشخصات و کاربرد متفاوتی دارند، دوست عزیز شما بر اساس نوع کاربرد و میزان هزینه ای که می خواهید پرداخت کنید می توانید یکی از این مدل ها برند ها را انتخاب کنید و خریداری کنید.
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.